The Snow World
مرحباً ... اسعدنا تواجدك بيننا على امل ان تستمتع و تستفيد
The Snow World
مرحباً ... اسعدنا تواجدك بيننا على امل ان تستمتع و تستفيد
The Snow World
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

كل ما يُكتب هُنا من وحي تأليفي الشخصي.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

نظرتي عن الاغاني الشعبية

كاتب الموضوعرسالة
ياسمينا مراد

ياسمينا مراد

المساهمات : 3

نظرتي عن الاغاني الشعبية  Empty
مُساهمةموضوع: نظرتي عن الاغاني الشعبية    نظرتي عن الاغاني الشعبية  Emptyالثلاثاء مارس 20, 2018 5:37 pm

معظمكم سالوني ايه هي نظرتك عن الاغاني الشعبية

اولا انا عمري ما سمعت اغنية شعبية واحدة الا مقطوعات بالصدفة من الشوارع او قرايبي او المحلات و النوادي والافراح

ورأيي الاول او الانطباع الاول كان انها صاخبة شوية ودا بيرجع لاني بحب اسمع الموسيقى الهادئة زي البيانو و بيتهوفن و

اغاني عبد الحليم وكدا بس لما تعمقت في الاغاني دي ودخلت في عمق كلماتها لقيتها بتجمع بين خمس حاجات مهمين جداً

3حاجات احنا بنحتاجهم في حياتنا العادية زي مثلاً في اغاني بتجمع بين ((الواقع والنصح والارشاد)) والحاجتين التانيين

هما ((الرفع من الروح المعنوية و إدخال نوع من البهجة للحياة)) و الحاجتين دول انا شخصياً بحتاجهم جداً في شغلي مع

العضوات.

و كلنا عارفين طبعا المطرب اسمه "محمود الليثي" دا بصراحة انا معجبة بالأغاني اللي بيقدمها جداً وفي نقطة مهمة عايزة

انبه حضراتكو ليها...

في حالياً موسيقار اسمه "محمد عبد السلام" عازف اورج كسب شهرة واسعة جداً وكمان بقا عنده شعبية بين الناس و هو دا

سبب اني دخلت في اجواء الاغاني الشعبية لاني انبهرت انبهار شديد جداً جداً بأداءه على الاورج وبقا عندي فضول اسمع و

اتابع اي فيديو او اي اغنية بيشارك فيها ومش عايزة اقولكم بقيت متابعة جيدة للموسيقار دا.

بإختصار الهدوء حلو والاجواء الراقية حلوة بس اللي فعلاً يساعدنا اننا نواصل الحياة بشكل فكاهي ورضواني هي الاجواء

الشعبية دي لانها فعلا مبهجة جداً ومسلية جداً ونصيحتي لحضراتكم انكو تخرجو برا نفسكو شوية وعيشو الحياة الترفيهية

ودا لصالح الحالة النفسية بتاعتنا .

jddp44

دة اول تقرير كتبتة الكاتبة (كريمة حسني ) في القصر الثقافي عن الشعبي وهنزل باقي التقارير قريب qwsw

نظرتي عن الاغاني الشعبية
صفحة 1 من اصل 1